Obelix..

Ja, så kommer jag kalla mannen de närmaste veckorna. :D

Han har varit nere i Ronneby/Bräkne-Hoby och jagat vildsvin sen i torsdags och kommer förhoppningsvis hem ikväll/natt.
En gris har han med sig.

Hur tillagar man vildsvin på bästa vis? Nån som har nån idé?
Gör man likt gallerna och tänder en eld och helsteker, eller går man tillväga som vid "vanligt" griskött..?

Han var alldeles lyrisk då han ringde häromdagen, sa att allt var så enormt vackert där nere.
Bokskogar, havet, lugnet, värmen..

Osökt började min hjärna, min arma, trötta hjärna, på att tänka OM..
..OM vi skulle bo där, hur skulle det funka?

Ge upp 2 heltidjobb med tillvidareanställning för miljöombyte, lämna släkt och vänner (nu är det ju inte så många som hör av sig, men ändå), barnens vänner, skola, Hälsingland för att bosätta sig 77 mil söderut..?

Jag kan säga på rak arm, att det är inte helt borta ur beräkningarna.
Det är inte tvär-nej.
Det är snarare att jag spenderade halva kvällen igår med Hemnet i Blekinge och Platsbanken.



Men flytta till "Gallien" med vildsvin istället för älgar, bokskogar istället för granskog, havet istället för sjöar och tjärnar, värme och fukt istället för "hälsingesommar och vinter"...
..Det är mycket som ska tänkas igenom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0