På´t igen..

Idag var tanken att jag skulle jobba.
Eller, den var så till kl 23.50 igårkväll, så jag fick besöka "hink-mannen" igen.

Jävla sjuka!


Men men, idag är det bättre, sånär som på en helt ledbruten kropp, en nacke och ett par axlar som smärtar mer än fruktansvärt och en begynnande migrän.
Men, jag är inte kräksjuk längre. Känns det som. Iallafall inte just nu. Tror jag.

Läste en artikel om vaccinering av rotavirus ( kraftigt magvirus som drabbar de flesta barn en gång innan de fyllt 5 år, ibland flera ggr, och det har för vana att ta om).
http://www.expressen.se/debatt/1.2384105/salomon-schulman-och-tomas-sveger-vaccinera-alla-barn-mot-maginfluensan

Men jag står nog fast vid att jag tycker att man inte kan vaccinera bort allt.
Somliga saker får man ändå. Oavsett.
Sen, vem vet konsekvenserna av massvaccinering mot allt som finns?
Det kanske kommer värre bakterier/muterade virus då, som inget hjälper på..

Små barn idag blir vaccinerade från födseln (av de föräldrar som vill) mot Hemofilus influenzae B (hjärnhinneinflammation), difteri, tetanus (stelkramp), pertussis (kikhosta), polio och sen tillkommer tilläggsvaccin på morbili (mässling), rubella (röda hund), parotit (påssjuka).

De är redan såpass "grundskyddade" eller vad man nu ska kalla det, så jag ser ingen anledning till varför man ska trycka i dem ännu mer saker, som man inte egentligen vet vad följderna blir av.

Som svininfluensavaccinationerna det mässades så gott om - idag har man funnit barn med narkolepsi som följd av denna vaccination.
Behöver jag säga att våra barn inte är "svinsprutade"?

Som förälder står man alltid och väger för och nackdelar emot varann, och hur man än vänder sig, så har man rumpan bak, så är det. Man kan inte veta om man gör rätt eller fel.
Man kan bara gå på förnuft och känsla, låta fakta och intuition spela sitt spel och besluta därefter.


Sen, tror jag, att idag är de flesta pedantiska med sina hem och sina barn, på ett annat vis, än vad man var för säg 50 år sedan. Det får inte finnas skit under naglarna och lek i lerpölar, grusiga golv och djur i hemmen i samma utsträckning, i hemmen finns idag anti-allergen tvättmedel, diskmedel med desinfektion och alla "normala" bakterier som vi utsatts för i så många tider "städas" undan. Maten innehåller med och mer tillsatser och konserveringsämnen och folk blir sjukare och mer allergiska än nånsin förut..

Samband? Ja, jag tror det..


Bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete..

Kommentarer
Postat av: sara

Här har vi oxå en som vägrade att ta "svinsprutan". Jag var ju gravid när allt det där var "inne" och först så sa dom att jag skulle ta två sprutor och sen efter nån vecka skulle man bara ta en?! Dom hade ju inte riktigt koll på hur gravida och barnet skulle påverkas!



Åh jag tror oxå att städar man för mycket så blir man sjuk av det! :)

lite smuts och skit har ju ingen dött av ;D

Kramen

2011-04-11 @ 10:21:44
URL: http://sarafredin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0