Något spookey..!

Ni gamla läsare kanske minns att jag jobbade palliativt förra året, ungefär runt den här tiden..?
För er nya, så en kort uppdate: Jag satt hemma hos en man, som fått sin slutdiagnos och ville få avsluta sitt liv i hemmet. Hemtjänsten och palliativa gruppen hjälper till att låta det bli möjligt, och jag blev utvald till denna man, eller vald av honom.

I allafall, hans jordeliv slutade på morgonen den 2/1-10 och jag var där och satt hos honom. Det var mkt fint och fridfullt, och han slapp alla sina hemska smärtor och for iväg mot soluppgången på din HD. Ja, hans sista önskan i livet, var att få köra HD runt Australien.

Nu till saken, häromkvällen kände jag mig enormt rastlös, och kunde absolut INTE sova.
På datorn hände inget, och på tv´n heller ingenting.
Men hur det än var, så fick jag för mig att kolla på nån standup-komiker på Tv4Komedi.
Blev alldeles iskall, då jag satt där, och kunde inte förstå varför.
Men så slog det mig, då jag kollade mobilen.
Datumet var den 2/1-11 och standup-komikern hade gjort en show av att resa genom Australien, på just en mc, och göra små, korta stopp lite här och där och uppträda.
Jag började storgråta, och vet ännu inte vad jag ska tro.

Vad är sammanträffandet, att de kör en sån komediserie med det innehållet, just den natten, just det datumet, om det inte är så att mannen jag fanns hos för ett år sen, har något att säga mig...?

Ja, jag förstår inte än..

Men tack, snälla underbara, för att jag fick dela dina sista timmar med dig, och för alla skratt du trots allt gav mig.
Du finns i mitt hjärta. ♥


Kommentarer
Postat av: lillagos

Tror allt har en mening.... mannen ville säkert säga dig nåt... för de är nog inte slumpen. Tror inte jag i alla fall...



Han är i alla fall oerhört tacksam att fått ha dig vid sin sida i slutet. De hade JAG varit! Kram!

2011-01-08 @ 22:42:56
Postat av: Viktoria

Ja du Ida mycket här i livet har en förklaring men ibland så händer å sker det saker som man bara inte KAN förstå eller begripa...

Ofta så tänker man som så att "det är en slump" eller de är bara en ren lyckoträff.. eller så finns det en förklaring...... Fast ibland så behöver man varken förklaring eller nå annat de e bara att det som ske hända... Jag tänker mycket å OFTA på de SISTA som min Mamma sa till mig :...... (Du ska se att om du tar ur din spiral i maj så får ni alla nått att glädja er åt nästa år vid den här tiden... å TÄNK så RÄTT hon hade..1 vecka innan årsdagen efter hon somnade in så föddes Cecilia... Livet är bra märkligt..... *kram påre´*

2011-01-11 @ 01:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0