Haha.. Där fick du!!

Och då menar jag min "älskade" tvätthög/berg.
Från att ha varit Mount Everest så sent som i går, har den nu krympt till en ynka liten gravhög...!
Och golvet är synligt, tvättmaskinen och torktumlaren rengjorda efter alla konstens regler och alla glasreturer nedpackade i påsar för återvinning, likaså petflaskor, tidningar, konserver och plast, som förvarades i samma rum som allt annat..
 Jag kan andas igen!!

Har gett mig i kast med gissa-vilken-strumpa-som-passar-till-vilken-lådorna oxå, och nu behöver jag inte åka och köpa nya strumpor åt oss, för vips så dök det upp en sådär 30 par strumpor som passade ihop. Hurraaaa!!

Fan, det låter ju som att jag aldrig nånsin tvättar, städar eller gör något hushålleligt, trots att jag är hemma hela dagarna, men sanningen är den, det gör jag, varenda dag, men under sjukdomar halkar man efter, och sen byggs det på, får ingen hjälp och så står man där, begravd i sina egna lortkläder.. Och hur roligt är det egentligen att tvätta, vika och sortera VARENDA eviga dag??!?

Nä, roligare att busa med barnen, dricka kaffe med vänner, pussa snornäsor och rita traktorer.. :-)

Kommentarer
Postat av: lillagos

Håller med dig. Man gör inget annat. Men ändå äter de upp en!!

Du är en klippa. Min idol. Bara de att jag glömde ta autografen i lördags! Skulle haft den på höger skinka! Eller vänster överarm! ;-)



Kram rara du!

2010-10-07 @ 08:36:40
Postat av: Carro

Ibland får man faktiskt låta bli det där berget med tvätthög och göra nånting annat som är mycket roligare :) För som tur är, är tvätthögen ändå kvar till nästa dag!

2010-10-08 @ 21:49:25
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Emma

sv; Grynet var bra på att peppa hon ;) Men även du, tack så jättemycket, dina ord värmer verkligen! Kram

2010-10-09 @ 22:42:47
URL: http://ehmmz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0