Uppdatering från sjukstugan

Har nu jobbat klart min jobbhelg och hämtat hem mina stora pojkar från mormor, där de härjat runt med lådbil, hjälpt till att kratta och plantera blommor, pick-nickat på gräsmattan och stekt kolbullar åt loppisfolk på en byaloppis..

Hämtningsstatus: M feber och hosta
                         W lika så.

Egen status: ont i halsen, lite hosta, 35 l snor i näsan och småfeber.

Så nu har vi alla fått det förmodligen Ludde har -  ett elakt förkylningsvirus, som sätter sig i luftvägar och på febercentrat.


Luddeliten kämpar på, flämtandes, på avd 19. Dropp dag som natt, vill inget äta eller dricka, sover dygnet igenom.
Lilla krake att bli så sjuk. ♥
Varje gång han hostar, vaknar han av smärtan i hans röda och sargade hals och gråter..
Proverna visar inget, förutom tempen då, som legat runt 39.
Idag hade den sjunkit något, och då hade pappan tagit ut honom på en promenad, för att slippa vara i "cellen" de nu lever i på infektionsavd.

Längtar efter dem!
(och efter en himla massa annat oxå, men det ignorerar jag, det går över)



Hoppas alla haft en fin helg, och har kunnat njuta av solen! :)

Nu ska jag hänga lite tvätt ute innan jag däckar i soffan.. ;)



-3


Kommentarer
Postat av: Lillsis

Vet du sissan, jag tycker du är så duktig! :)



Bacillerna låter precis som det jag hade, du vet när jag var så jävla sjuk. Det lät som lunginflammation och hög feber på det. Hoppas ni slipper det värsta alltså! Och att lilla Ludd kryar på sig fort som attan nu!



PUSS <3

2010-05-09 @ 18:38:08
URL: http://karinbg.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Inte alls nå kul med ... Får hoppas att ni ALLA får var frisk nu sedan under HELA sommaren å några ÅR på de.. för nu har sjukdomarna bara kommit å gått å kommit igen hos er.... :-( KRAM

2010-05-10 @ 00:17:14
URL: http://skrotis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0