Underbart.

Igår var en helt fantastisk dag. :)


Vi myste med barnen på morgonen/förmiddagen, lunchade och sen drog vi iväg.
Först spenderade vi några timmar i bilen, på "sov-turné"..
Åkte runt Iggesund-Ölsund-Forsa för att de skulle få sova klart och orka med.

Sen fick Buspalatset ett besök, som barnen uppskattade enormt mycket.
De har ju vistas inne, med oss i en vecka nästan, efter all hosta och feber.
De härjade och lekte, åkte kanor och hoppade hopptorn så det stod härliga till..:) Självklart avslutades det hela med glass.

Sen tog vi och packade in oss i bilen igen, och for ut till mina föräldrar, där det grillades oxfilé, gjordes klyftpotatis och mänger av goda såser. Mums i kulan!!
Vi åt ute i solen, för det var 22 grader i skuggan där på deras altan. Solade och drack kaffe i kvällssolen fram till 20.30, då barnen deklarerade att det var dags för sovning.

Åkte hemåt, med en "genväg" (läs; senväg) över Hudiksvall och dess cruising. Det var fantastiskt mycket folk ute, måste vara värmen, och bilar i alla valörer. Hade varit rätt skoj att vara barnledig och stå där och träffa en massa folk, men vi fick se lite på håll i allafall.

Sen blev det en hel del kringelkroksvägar hem, i solnedgångens sken.. :)
Såg både rådjur och räv.



Idag är värmen kvar, men tyvärr så regnar det lite smått.
Jag som tänkt rensa rabatterna, så jag får plats med alla plant jag fått. Tomater, astrar och tagetes ska ner, även rosenskäror i alla olika nyanser.
Det får bli kaffekokning och av nån bakning idag istället. :)

Sen på em ska mannen iväg på lerduveskytte, så då får jag hitta på nått själv med barnen. Ladda inför dagis och jobb i morgon.





Kommentarer
Postat av: Lillsis

Tack för att ni kom! <3

2010-05-17 @ 10:15:34
URL: http://karinbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0