I min sminkväska..

Gjorde nyss en inventering i min sminkväska, och kom fram till att det finns 13 saker jag använder dagligen, och inte skulle vilja vara utan någon längre stund.



Här är dessa! :)

För att förklara vad allt är, så beskriver jag från vänstra övre hörnet och framåt..

1. Eyeliner Stylo, Black, från Oriflame.
2. Eyeliner White, Hm
3. Eyeliner Grey, Orflame
4. Mascara, MaryKay
5. Eyebrow pencil, Brown, Hm
6. Ögonfransböjare, Hm
7. Eyeshadow, shimmerdust, Oriflame
8. Eyeshadow, glitterblack, Hm
9. Oil-free moisturizer, MaryKay
10. Medium coverage foundation,#304, MaryKay
11. Lipgloss, Hm
12. Cheekcolor, sunny spice, MaryKay
13. Mineral foundation, Ivory, MaryKay (stora bilden)

..och så har jag självklart en concealer från MaryKay, färg Ivory, som jag inte hade någon bild på för tillfället.

Ja, dessa är de saker jag använder.. Till håret däremot används inte så mycket mer än shampoo, balsam, inpackning en gång i veckan, heat protectionspray och plattång.. och så självklart min magiska Dust it! från Osis.


Dust it är ett puder som är tänkt att både matta ner en glansig och glatt håryta och dels rugga upp ett platt och småfett hår så att det får mer stuns. Pudret kommer i en liten burk med vilken man strösslar fram pudret som med en sockerströare. Man tar antingen lite puder i händerna och stryker över håret för att på så vis få en matt yta eller så pudrar man direkt vid hårrötterna och gnuggar lite för en rotlyftande effekt. Jag använder den främst på det senare sättet och till det är den verkligen oslagbar.
Jag har testat många rotlyftande produkter på marknaden och ingen har gett ett resultat som Dust it. Det går barnsligt enkelt och snabbt att pudra lite vid rötterna och sedan rufsa till håret. Resultatet blir ett fluffigt och lättformat hår som håller sig som jag vill en hel dag (eller kväll…). Det doftar gott men inte alls lika starkt som exempelvis hårspray, så man behöver inte vara rädd för att förpesta luften för alla i ens närhet..;) (beskrivningen till Dust it! är kidnappad från Sublimit -en skönhetsblogg)

Använd dock helst inte Dust it! i blött/fuktigt hår, då den lägger sig som en vit deg i hårbotten...!

Så, nu vet ni det oxå..:D


Kram på er alla...! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0