Det växer..!

Dagarna passerar med ömsom regn, ömsom sol.

Gräset ute är längre och grönare än någonsin, björkarna står i full grönska och inne på fönsterbrädan växer tomater, astrar och tagetes sig allt större för var dag.

Dags att bunkra upp förrådet med jord, snart ska de ut i rabatter och land, löken och potatisen ska sättas, gladiolusen planteras och jag längtar till sommar och semester.


      (gladiolus)

Ska även ge mig på att göra rårörd rabarbersaft nån dag. Så rackarns gott, men ännu har jag inte haft tid.



Nu stundar duschen, sen en snabb visit hem till mor, fira hennes morsdag i förskott, för sen jobbar jag hela långa helgen.

Ha en fin helg, alla ni! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0