Näbbgäddor..!!

Godmorgon!

Dagen kunde ha startat bättre, det erkänner jag.
Började den nämligen med att ringa ner på HC för att få lite råd om vad det är Melwin kan tänkas ha.
Kvinnan (läs: näbbgäddan) sa att det kunde vara så mycket, och att "man skulle göra en bedömning som mamma" om barnet var friskt nog att vara på dagis.

Ja, men självklart är det ju det jag försöker göra, varför ringer jag annars dem och vill ha råd, när mina egna bedömningar inte längre räcker till..? Ska jag sitta hemma som hobbyläkare och gissa mig till alla diagnoser och låta barnen missa veckor av dagis och/eller smitta andra barn för att JAG bedömt dem som friska? Varför har de ens en telefon med rådgivning, om man ska fatta besluten själva..?


Nåja, jag har diskuterat med dagis, och kommit fram till att minst 5 barn haft liknande prickar och utslag, och att de barnen varit där på dagis ändå, så 13.45 kommer mina tre prinsar att få åka ner på dagis de med, för jag ska jobba kväll. Pappan får hämta.
 
Melwin har inte feber, men ser ut som ett blossande äpple i ansiktet, och har röda utslag på armar, bem, rygg, rumpa, och ja, det kan vara nån reaktion efter ett virus, eller Femte sjukan, nässelutslag eller som en läkare sagt åt en mamma - soleksem. *skrattar, för det är något jag INTE tror att det är*

Nu ska här städas innan lunch och jobb!!
Bra städmusik kan man hitta här, här och här...! ;)

Ha en fin dag, everyhopa...! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0