Hata..!

Jag HATAR magsjuka..!!

Dagis ringde vid 10 på fm idag, Melwin hade somnat i frukosten, och var inte sig lik. Blek, trött, trots att de lagt honom att sova en timme på soffan.. Så de ville vi skulle komma.
Micke åkte och hämtade honom, eftersom jag inte kan ha sjuka barn själva än, så länge jag är sjukskriven. De hann komma hem, klä av sig, sen ville Melwin ha lite att dricka.. Han drack två klunkar saft, sen var det kört..
Fy, som han kräktes.

Sen sov han, på soffan, medan trötta mamman låg bredvid, och smekte han på pannan..



Och sen har det inte blivit något mer. Alls.
Han åt mellanmål med stor aptit, och två portioner stuvade makaroner och korv till middag.

Men ikväll har han klagat över värk i nacken, långt upp mot huvudet. Vet ej om det är vanlig huvudvärk, att han kanske ramlat ute nån dag och slagit sig, så kräkningen var nån lättare hjärnskakning, eller om det kommer från nån förkylning..
Hua, vad svårt sånt är att veta.

Ett är då säkert. Jag HATAR magsjuka, och tycker den kunde utrotas från världens yta.
Men jag är tacksam de gånger den är över så här enkelt.. om den nu är över.
Det återstår nog att se...



Har precis planterat om två blommor, så det blev fyra av dem istället. Ska ge mig i kast med att putsa fönster i v-rummet och byta gardiner där ikväll, när mannen är hemma.. Tar sån tid att göra allt med en arm annars.. Tur att jag har all tid i världen nu..;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Huva inge kul med sjuka barn.. stackars lilla killen... Nää MAGSJUKA är inte alls nå kul Peppar peppar så har vi Klarat oss.. Än så länge å de är jag glad över...

2010-03-09 @ 20:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0