För mycket...

Det börjar bli lite väl nu..

Mitt arma psyke hinner inte återhämta sig mellan alla barnens sjukor, inte heller deras sköra små kroppar.
 
Trodde, i min enfald, att nu när magsjukan var över, att vi skulle få vara friska ett tag.
Melwin, min prins, fick vara hemma med mig idag för att pigga på sig. Han har lekt bra, ätiti skapligt och varit glad hela dagen.
Äntligen, suckar trötta mammans hjärta.
Men, kinderna kanske har varit lite väl röda några dagar, har de inte...?
Och nu ikväll, då kläderna åkte av - ja, vad ser man inte då?

En unge HELT full av utslag!!
Typ som värmeutslag/nässelfeber..

Men han har inte feber alls. Inte ont i halsen eller förkyld heller. Han har röda kinder, utslag över hela kroppen och ledvärk.

Googlade lite, och hittade Femte sjukan (en av de 9 vanligaste barnsjukdomarna) och där stämde minsann allt in. Så i morgon ska jag ringa Hc igen (borde nog kanske lägga in dem som snabbnr snart) och få det bekräftat.
Det braiga (?) är att han ej smittar sen utslagen kommit, bara innan.. Hahaha.. Så nu är det bara att vänta att alla andra ska få..


Jag är med i en tävling förresten..;)
Hos Mukis

Världens sötaste, och  mest ekologiska kanin från Lagerstedt & Company 



Söt, va..?!:-)

Nu ska jag se om frysen vill ge mig lite glass.. Den har stått och glott på mig några timmar nu, så jag får väl se vad det är den vill...

Kram, ni fina!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0