..och det sista jag hittade..

Julestök och skadedjursbekämpning..

av: Laloo

(2008-12-13)

Lucia idag - Hej vad det går undan med dagarna. Snart är det ju för tusan jul!!
Var till mor å far idag, de ville låna pojkarna för att bygga årets pepparkakshus (lite traditionsvarning nu, men mysigt) och jag å mannen for till staden och inhandlade födelsedagspresenter till Melwin och nån liten julklapp.

Skulle behöva ta hit en stor städ och saneringsfirma, har legat i förkylningar och magsjuka nu de senaste veckorna, och huset ser mer ut som en uppsamlingsplats för tvätt, leksaker, disk och hundhår. Anticimex ringde i måndags och sa att de kommer till veckan för besiktning, det kändes ju jämmerligt skoj att ha de kravlandes bland sopskåp, tvätthögar och damm nu innan jul, så det måste ju städas, på RIKTIGT denna gång.. Inte bara förflytta alla högarna runt runt, som annars är vanligt förekommande hos arten Lindell.
Skulle väl kanske städa just för att det är jul oxå, men jag iär inte den som storrengör ungen och putsar kopparkärl bara för den helgen, det gör jag när det behövs.. Men nu har jag släpat efter, och det känns som att bestiga Mount Everest bara att ge sig på tvätthögen..

Jag vill ha klar min tvättstuga (hallå, tomten, hör du mig?) och ha klar övervåningen (hoho, svara då!).. Mannen gav på förslag att vi ska fira jul hemma nästa år, och det vore faktiskt förbannat skönt om allt sånt var klart då, för då kan man ju få plats med alla 20 st som ev kommer på julfirande..

Nej, om man skulle ta å värma lite glögg..? -15grader ute, och det är lite ruggigt inne..

Kram!
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

oktober 9

Glamshine å möbelpolish..

av: Laloo

(2008-10-09)

Alltså, för er som inte vet - jag är INTE ett fan av städning!
Har fötts med total avsaknad av organisatorisk förmåga och "blick för det estetiska".

Så, mina vänner, räds ej, det finns ett hus under alla saker, högar, prylar, leksaker, möbler, kläder..

Sen kan det ju också vara så att avsaknad av tid gör det hela till ett större projekt än vad det borde vara. Och att det är roligare om man hjälps åt att få det lite fint hemma..




Skulle vilja vara en sån där fräsch mamma, sån med Glamshine och snygga kläder, man borde kanske införskaffa sig en snygg kropp att ha i de där kläderna också.. Men hur? Har ingen motivation alls!!!!!

Jag är glad för mina vänner. En av dem sa en dag, att hon var tacksam att jag fanns, för utan mig vore livet totalt tomt och glanslöst. Jag fyller en funktion iallafall då.. och min syster har förklarat sin tacksamhet att jag hjälper henne å finns till hands.

Nä, vilket svammelsurium.. ska nog sova.


Kram.
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

augusti 21

Rockmorsan goes Åland

av: Laloo

(2008-08-21)

Ja, nu är det bekräftat och klart.
Mamman ska på kryssning, med polaren, utan man och barn.

Är man en hemsk människa som sticker iväg 24 timmar på det viset? Eller unnar man sig själv lite?

Jag väger för och nackdelar hela tiden. Tänkte dela med mig av några här:

+ Jag får chans att vila lite, för sedan i höst blir mannen borta flertalet helger, nätter och även veckor, då älgjakten startar.
+ Jag får vara lite social
+ Jag får förhoppningsvis äta lite god mat, mysa i tax-free och njuta av Sthlms skärgård
-- Jag kommer hem på min födelsedag, som även är vår 10årsdag
-- Lämna mannen ensam med de tre små. 
-- Ekonomiskt lite dumt, men..

Det som jag funderar på mest är om jag är egoistisk att åka och komma hem på vår årsdag, men samtidigt, jag kan ju köpa honom nått gott på båten istället.
Vi borde kanske åkt tillsammans, men det är en vardag, barnvaktsfrågan skulle inte ha löst sig.

Sen, jag må vara en egoist, men det har varit så j-a mycket nu en tid, med polisanmälningar, otrygghet, sömnlösa nätter, renoveringar, förkylningar och ensamhet så jag känner att jag måste få komma bort och andas lite, jag vill vara jag igen.. 

 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

2

kommentarer

augusti 20

Misstaget som ledde till succé.

av: Laloo

(2008-08-20)

Jag är bara tvungen att berätta om en liten sak, som hände i början av augusti.

Våra barn är nu 4.5 år, 2.5 år och 5 månader.
De åldrarna kan medföra att somliga föräldrar känner sig HELT förvirrade av sömnbrist, kaos och illtjut. Vi tillhör den skaran, min man och jag.
Så förvirrade att vi, en kväll vid sagoläsning och nattning GLÖMDE att ta på mellanbarnet sin nattblöja. (Han har varit torr dagtid sen i maj, helt, men nätter är ju långa, och blöjan har ALLTID varit riktigt våt på morgonen, så det har inte funnits i vår planering med att sluta med någon sådan ännu.)
Nåja, natten gick och på morgonen kom vi på vårt misstag, genom att sonen sov i vår säng, dit han kommit traskande på morgonkvisten, och hör å häpna, det var torrt!!

Jag funderade under dagen och bestämde mig för att medvetet "glömma" böjan även nästa natt. .  och nu är det tre veckor sedan han hade nattblöja och han har misslyckats två gånger bara..  SUCCÈ!!!!

Så, nu har familjen, trots sin låga medelålder, bara ett blöjbarn .


Kram å hejsan.
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

1

kommentar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0