HIttat i min gamla blogg...

Berg- och dalbana..

av: Laloo

(2006-05-23)

...humöret alltså..

Ena stunden, glad, lycklig, stolt, nöjd, tillfreds..

..å andra stunden ledsen, besviken, ensam, otillräcklig..

Är det vanligt att vara så här?
Är det pga amning eller är jag bara labil i allmänhet?

Satt å läste mina gamla bloggar... då var jag minsann nöjd med livet, trots tvätt å skit upp till öronen.. då njöt man av vårsolen, å nybakta bullar..

Nu..finns det inga bullar, har inte haft råd att baka några, å då är det inte dyrt med jäst..å solen.. den lyser med sin frånvaro..

Antar att bristen på pengar gör hela min tillvaro till skit... f*an att man ska vara så beroende av pengar...
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

2

kommentarer

maj 21

Alla andra..

av: Laloo

(2006-05-21)

.. har de det alltid bra?

Bråkar de aldrig?
Har de alltid städat å fint?
Bra med pengar?
Bra relationer till svärföräldrar?
Tid för varann?
Romantiska middagar?
Tvätten vikt och struken?
Tid till långa, nyttiga promenader?
Ingen övervikt?

Varför känns det som om det är BARA jag som alltid drabbas av allt ovanstående... helst samtidigt..

suck..life is hard..
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

maj 12

Ensam är stark.. eller..??

av: Laloo

(2006-05-12)


Har träffat min man totalt 6 timmar denna vecka (vakentid räknat)... och då har han bara varit hem å käkat middag, för att sedan dra iväg på jobb igen.

Känner mig så ensam.

Andra, de pysslar sida vid sida i sina trädgårdar, bygger, städar, umgås, skrattar med barnen och myser..

..själv sitter man med huvudvärk å kisar mot solen, hör barnskrik i bakgrunden, för Stor har hittat en "nidetott" (läs igelkott) som han försöker hindra hunden att käka upp, liten sover oroligt i sin vagn av magont och själv måste jag upp å vråla för nu har hunden stuckit till grannarna, och Stor har trillat ner från en sten, Liten vaknar med gallskrik, och inne väntar tvätten på att bli hängd, maten på att lagas, disken på att diskas och huset på att städas..

Kommer ta mig f*n aldrig ikapp med mig själv!

Blir arg på ensamheten...men samtidigt stolt.. för jag har klarat mig själv, skulle det hända mannen nått... så överlever jag! Jag har ju trots allt gjort allt "tvåjobb" på egen hand, ensam...tog förvisso längre tid, men fler avbrott.. men nog funkade det...tillslut

 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

maj 1

Ratad men stark...

av: Laloo

(2006-05-01)

Finns det någon värre känsla än att bli ratad? Bortvald? Utanför?

Varför känner man så starkt då sådant händer?

Tänker på "den där klädbytardagen" som jag å min vän lämnade in kläder till... Den blev ett totalfiasko!!! Bara ett enda plagg fick jag sålt å då var det inte dåliga kläder jag lämnat in..bara såna som var för mig ointressanta.

Sen hur mycket tid som vi lagt ner på dessa kläder, med tvätt, strykning, rollning (!), märkning och nedpackning och sen åkandet till Iggesund *2 ...jag bara tappade lust till allt då..

Så nu har jag bestämt mig! Jag ska tjura! Ja, det ska jag. Tänker inte vara glad ett enda dugg, förrän på onsdag. Då ska jag ha ältat klart och vara glad igen, och aldrig mer prata om det där stället nått mer. Jag ska minsann ordna en EGEN klädbytardag.

Alla är välkomna till hösten, på Röstagården i Harmånger, för inlämning av barnkläder upp till strl 170, leksaker, vagnar, skor m.m..
(extra tidig annonsering)
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

april 25

Vardagar och olust..

av: Laloo

(2006-04-25)

.. hör det ihop??

Idag har precis ingenting hänt, känns det som i alla fall.
Tänker man efter så har jag inte gjort mycket, tvättat lite å så bara..

Ringde och anmälde mig till klädbytardag, så nu ska det rensas i garderober och förråd..men jag har inte nån motivation, ingen lust med nått... undrar om det är nått på gång i kroppen, eftersom allt känns olustigt.

Jag brukar ju tycka att det mesta är "lustigt" annars...

Men, ska ta mig i kragen och göra det ändå, för vem vet, kanske jag säljer mycket, och då blir det ju en extra slant i kassan..*ler finurligt*
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

1

kommentar

april 24

Reklam...

av: Laloo

(2006-04-24)

Idag, en dag som de andra...

Stor har varit på sitt dagis, han fullkomligt älskar det, och jag å Liten var hemma, å gjorde inte många knop... vek lite tvätt, torkade golvet efter Stors leriga stövlar och läste reklam...

Tänk att reklam kan vara så skoj! Man sitter där, med en stor kopp kaffe och läser igenom och tänker att så skulle jag vilja ha det, en sån vill jag köpa, och drömmer sig bort..
..till sin fantastiska fantasivärld, där allt är perfekt, där man har allt, alla är friska och rosiga, man orkar vara ute med sina barn, samtidigt som man tvättat all tvätt, diskat all disk, städat alla rum, gjort klart all renovering på sitt hus och trädgården är skrupulöst felfri...

..å så vaknar man till igen, dimper ner i sin egen vardag.
Jag antar att man får göra det bästa av situationen...jag har i allafall 2 friska barn, har hunnit kratta lite ute idag och bakat matbröd...så kanske, kanske nån dag hinner jag ifatt med mig själv... mitt drömjag..
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

april 21

Fredag och sol...

av: Laloo

(2006-04-21)


...kan man få bättre förutsättningar för en lyckad dag??

Stor är älsklig och underbar, Liten exemplarisk och ljuvlig, ända till runt tiosnåret, då Stor förvandlas till det tvåårsmonster han egentligen är, med en vilja av stål... Han vill ha ALLT, ingen annan får låna eller ens titta på det han har..då skriker han, VRÅLAR ut sin vanmakt över att inte kunna bestämma allt i världen. För det är ju HANS värld, där vi hälsar på, inte ALLAS värld som vi kanske tror... Dumma vi, hur kan vi ens våga tänka så??
Jag fullkomligt älskar tvåårsmonster.. ibland..

Dagen fortsätter med en underbar vilopaus mellan 12 och 14 då BÅDA sover bredvid varandra i syskonvagnen ute, medans kära mor lapar i sig sol som en annan padda..*ler nöjt*

Sen följer mellanmål ute och Stor leker med snö, stenar och tövatten...Liten sover mest, och vaknar sedan för att tutta ett tag..

Tvätten ligger likt Himalaya på tvättstugegolvet, golven ser man knappt för hunden har en allvarlig hårlösningsperiod, dammråttorna dansar på fönsterbrädorna och blommorna börjar segna ner, diskbänken (har jag en sådan?) är belamrad med diverse matlagningsattiraljer och sängarna är obäddade..

Känner mig just nu, trots allt, rätt nöjd med livet, dagen har varit komplett..katastrofer och glädje...precis som alla andra dagar men ändå helt olik...

...det är ju ändå fredag, och det har varit sol hela dagen.
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

april 17

Nybakta bullar i solen..

av: Laloo

(2006-04-17)

Satt på trappen idag, och tänkte...livet är allt bra underbart ändå.

Nykokt kaffe, nybakta kanelbullar, tvätten hängd ute, en man som snarkar i solstolen bredvid mig, vårsolen som värmer, barnen sovandes i varsin vagn i två timmar...vad mer kan man önska??

Kanske att hunden slutar lösa hår, att mannen slutar(!) snarka, att jag hade råd att köpa en liter mjölk, att någon kom och ville städa mitt hus, vika min tvätt och renovera alla rum...

Men.. jag vill inte klaga, inte en dag som denna, då våren äntligen är på väg!!
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

april 15

Förvirringar...

av: Laloo

(2006-04-15)

Anna Wahlgren...TACK!!

Nu sover min Melwin...och han somnade av ramsan enbart, denna tredje natt av SHN-kuren.
Peppar peppar, men säg.. det verkar fungera?!?

Jag har aldrig känns mig så tillfreds och nöjd med mig själv tidigare... då Stor inte alls ville sova och jag var för envis och feg att våga prova nån form av läggningsteknik, så känns det som en ... jaa... miljonvinst, att Liten nu kan sova ensam, och somna om ensam!!

Säga vad man vill, men Anna.. jag ÄLSKAR dig!
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommentarer

april 13

Förvirringar...

av: Laloo

(2006-04-13)

Det finns kossor, och så finns det hönor...

Vaknar med ett ryck, hör ett skramlande i köket.. Stor har hittat nappburken och håller på att prova vilken som är godast..
Liten ligger kvar bredvid mig i sängen och suger likt en algätare på mitt stackars urlakade bröst. Om han bara visste, att inatt var sista natten han fick tutta.... nu väntar andra tider!!

Halvdöd av orolig nattsömn och sparkar av Stors fötter under vargtimmen, masar jag mig ur sängen bara för att konstatera att ja, det är morgon igen, och jag måste göra iordning Stor för dagis... så jag och Liten får hinna städa och handla lite.
Kokar gröt, som tydligen skulle ha varit en annan gröt, för den duger inte åt Stor..han sätter sig mitt på köksgolvet och skriker det värsta han kan, bara för att "läpp-los" inte finns idag, bara "nel"-gröt..Underbara älskade son, du kommer förstå sen när du blir äldre, att mamma inte retar dig med flit..alltid...

Förvirrad och ur spel börjar denna dag, som har så många måsten och borden, men som slutar i ett stort misslyckande bara... som alltid, känns det som...
Hade siktet inställt på Anna Wahlgrens buffning...orkar inte med att vara levande napp en natt till.. men det blev pannkaka... En rödgråten mor, en förvirrad far som undrade om inte mor hade gjort fel nånstans.. och en Liten som nöjt tuttar vidare.. för att en liten stund senare (läs nu) hamna i den bekanta vagnen, och bli vagnad natten igenom, istället för buffad...
..så här är vi nu, i nattens mörker, med påskpynt och tvätthögar som borde vikas... men orken och viljan vill inte infinna sig.. ännu.. kanske mellan 02 och 05 i natt.. för att jaga bort vargen..
 |  Redigera  |  Ta bort  |  Dela på Facebook

0

kommen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0