Tisdag 27 okt. Ledsen.

Idag händer inte mycket.

Började dagen med min nya "frukost", Levaxin.
Sen skjutsade jag två mkt trötta barn till dagis, och åkte hem med det minsta och åt riktig frukost och läste tidningen.
Vad avslappnande det är att sitta med kaffekoppen i handen, läsa dagens rubriker och se småfåglarna äta sig mätta på mitt nyfyllda fågelbord. Harmoni.

Sen, ringde vännen, och tårarna började rinna igen. De rann igår i ohejdad takt, och även idag. Och jag vet inte varför.
Jag kan inte förklara dem, de bara strömmar och jag känner mig så otröstligt ledsen. Jag, som borde vara glad, för nu vet jag ju vad felet är, och har fått hjälp för det. Men ändå.
Funderar på om det är den där stämpeln "sjuk" som gör det, just det obotliga i hypotyreos..

Nåja, jag får försöka klura ut varför de rinner, och hur jag ska få dem att sluta.

Just nu, sover liten i vagnen, och jag ska fylla på kaffet, tvätten är vikt och disken är undanröjd, och solen, hör och häpna, lyser fint mot de få löv som tappert kämpar kvar på sina kvistar, innan de drar sin sista suck och hamnar på marken.. Löven får ett fint avslut.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0