Vuxenhet och grubblerier..

I går satt min älskade Fluffboll (aka Bärgarn) och spanade..



..och han såg rätt missnöjd ut. Vad kan fattas denna katt? tänkte jag. Han får ju vara i värmen (- 17 grader ute) men när jag tittade ut så såg jag anledningen...



..matplatsen är ju översnöad!!! :-D Stackars lilla katt..



Jaa, ibland träffar vardagen, allvaret och verkligheten mig i magen så hårt att jag blir lamslagen.
Jag är  snart 29 år, har tre underbara (!) barn, en man, villa, hund, två knasiga fluffbollar till katter, två bilar, ett fast jobb (till skillnad mot många i denna ostabila vardag vi lever nu), vänner jag ålskar och känner mig älskad av, underbara  släktingar, stabil ekonomi, frisk familj och.. ja, jag skulle nog kunna hitta på ett par saker till..

Dock har jag ångest. Lite för snabbt kan jag tycka att dagarna passerar mig nu, och jag får inget nyttigt gjort. Sen när har jag oroat mig för att jag inte gjort något nyttigt?? (Nyttigt = städat, plockat, tagit reda på, ordnat, planerat, planterat, grejat, donat osv.)
Jag har börjat få myror i kroppen av att ej vara verksam, det är som om något i mig vill ut, en massa ideér som jag inte riktigt kan greppa om i mitt huvud.. jag känner att de finns där, men, de kommer liksom inte bara upp till ytan så jag kan ta tag i dem.
Nu låter det som att jag mest sitter hela dagarna å gör som katten, glor på sparvar och snö - tro mig, jag hade med glädje gjort det, men så är det inte när man har tre små som ska hinnas med.

Jag gillar verkligen mina sysslor på sidan av familjen - klädbytardagarna, jobbet på second handaffären, och jag önskar jag kunde finna en hobby som jag riktigt brinner för, som jag har ork, kraft, lust, motivation till att genomföra.. får lite prestationsångest ibland när jag ser andras verk och dåd.

Bryter gnället här med en bild på en mycket söt och glad son.. Han är min solstråle..



..och gör varje dag värd att vakna till. Det finns två till som gör dagarna lite lättare också..





Skratt!! Vad säger man?? Mina rumpnissar har gått loss på tejprullen..

Nu ska jag sätta mig och leta lite snygga inredningsdetaljer till det ofärdiga huset.. Ja, det ska ta form nu, är det tänkt. Ska leta lite tyger, tapeter, plexiglas, frostdetaljer och nått härligt tebord.. sen bänkskiva till tvättstugan, förvaring, sorteringsbackar för  pant ,plast, laga/lappa-kläder, papper, glas osv..
Jag längtar!!


Tänkte på en sak idag.. Varför ska livet vara orättvist mot dem som inte gjort något fel, inte gjort en fluga förnär??
Det ska jag sova på och se vad jag kommer fram till..

Godnatt..
Kram


Kommentarer
Postat av: Mostra Monalisa

Hej!!!! Kul att läsa här hos dej!!! duuuu jag känner igen allt det där du skriver!!!!! å duuuu de kommer bättre tider å liksom då man lever upp igen ... å orken kommer smygande!!! å duuu skit i de där "nyttiga" ibland!!!!De mår man bara bra av att strunta i för va sjutton .... vi lever ju här å nu varför slita ihjäl sej totalt för att andra tycker så!!!!! För det är oftast andra som tycker åt en!!!!! Nej skit i det nyttiga mer!!!!! Jätte kramar här från mej!!!!

2009-04-03 @ 20:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0